Het idee van Voldaan
Ad Buijs en Tim Zoete startten Voldaan uit de overtuiging dat het Nederlandse mkb wel een handje geholpen kon worden. Dat wilden ze doen middels innovaties, zodat prijsfilosofie, route to market, corporate branding en visie en automatisering samenkomen. Voldaan wilde niet op bestaande bedrijven lijken, dus ontwikkelde het zelf alle functies.
Voldaan wil ondernemers vrijheid en rust geven. Dat wil de factoringmaatschappij ook uitstralen binnen de eigen onderneming. Zo nemen medewerkers van Voldaan bijvoorbeeld geen zakelijke telefoons mee op vakantie, zodat medewerkers echt tot rust komen.
Factuur verkopen bij Voldaan
Het idee van Voldaan, is dat een zzp’er of mkb’er een factuur kan verkopen. Deze wordt ingestuurd naar de factoringmaatschappij, zodat de lenende partij meteen betaald kan krijgen. Voldaan int dan de factuur bij de opdrachtgever. De kosten zijn voor iedereen gelijk: de kosten bedragen 4, 5 of 6% van het factuurbedrag.
Een voorbeeld: een mkb’er heeft een factuur van 10.000 euro ingestuurd. De betalingstermijn bedraagt 30 dagen en het tarief is 4%. De kosten exclusief btw zijn dan 400 euro en de kosten inclusief btw 484 euro. Dat houdt in dat er morgen 9516 euro op de rekening staat. Daarmee is het bedrag bijna helemaal voldaan. Deze maatschappij zorgt ervoor dat het bedrag bij de klant geïnd wordt. De gehele afwikkeling wordt verzorgd door Voldaan.
Bij het verkopen van de factuur komen, naar eigen zeggen, geen verborgen kosten. Alle tarieven zijn vast en worden op de website en in documenten gecommuniceerd. Voldaan heeft de wens om de ondernemer te ontzorgen en te voorzien in liquide middelen.